Det känns lite öde…

Helt ärligt så känns det lite öde att sitta själv i lägenheten. Man är ju van vid att det finns någon annan där.

Delvis så beror det nog på att jag är trött, både fysiskt och mentalt. Det skall bli riktigt skönt med lite vila nu över jul och nyår.

Dessutom så är jag kåt, fruktansvärt kåt och det är liksom inte lika roligt att leka med sig själv som det är att umgås mer intimt med Fru S.

 

//Herr S

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Det känns lite öde…

  1. Pettiwoman skriver:

    Tänk vad mysigt när ni väl ses sen efter lite längtan 😉

    • herrsspekulerar skriver:

      Precis. Det är riktigt härligt att kunna fokusera på det bra när vi väl ses.
      Fast just just idag så hade det varit mysigt att ses.

      Är ju så nytt nu så jag har inte hunnit skapa mig några rutiner än, är bara lite trist att komma hem från jobb och packa upp i lägenheten.

  2. kyrkis skriver:

    Min man och jag är också särbos sen ett par år. För jobbets skull. Det märkliga är att man vänjer sig och nästan tycker att det är ganska skönt.

    • herrsspekulerar skriver:

      Jag tror också att man vänjer sig efter ett tag, skaffar sig nya rutiner osv. Frågan är ju bara hur man vill dom rutinerna skall se ut.

      Nu bor vi ju inte längre ifrån varandra och jobb än att vi faktiskt kan vara hos varandra om vi känner för det utan att det påverkar vår vardag allt för mycket barnfria veckor.

      För övrigt är det roligt att se att du fortfarande är kvar på bloggen.

      //Herr S

  3. Britta skriver:

    Jag bor också ensam under veckorna. Just ikväll bakar jag – annars är det väldigt lätt att hamna framför datorn…

    • herrsspekulerar skriver:

      Jag som normalt gillar att laga mat, har helt tappat lusten för det. Får tvinga mig till att laga mat, att överhuvudtaget äta den mängd mat jag behöver för att klara av jobbet.

      Är rätt så nere förtillfället.

      Blev glad av att se att du fortfarande bloggar. Din sista text var riktigt vacker, en härlig betraktelse över livets lite större frågor.

      //Herr S

  4. kloktok skriver:

    Har man haft mycket liv och rörelse omkring sig, så blir det ju en omställning när de där bakgrundsljuden inte finns där längre….

    Ibland tror jag att vardagslivet har en tendens att gå och bli slentrian och att man då funderar och önskar sig något annat… (Jag är åtminstone sådan att jag tycker att vardagen med dess ”måste-sysslor” är extremtrist!)
    Det kan vara praktiskt att bo på var sitt håll i en relation, men då missar man ju mycket av vardagslivet tillsammans och har svårt att t.ex ”spontanmysa” 😉 En fördel med att bo på skilda håll kan vara att man hinner sakna varandra och att mötena då kan bli extra livfulla. 🙂

    Sköt om dig!
    Fridens liljor

  5. Pettiwoman skriver:

    Nu vill vi ha en uppdatering om hur det går 🙂

    God jul på dig!

  6. kyrkis skriver:

    Ska ni fira jul ihop?

  7. portolanseglaren skriver:

    – Ja, hela ditt raison d’etre som bloggare har ju baserats på ert sexuella förhållande så varför inte starta på nya kulor?
    Men nej, ”herr S” tro inte att jag skojar med skilsmässan, alla är vi i grunden lika. Lycka till framöver!
    S

    • herrsspekulerar skriver:

      Nja nu har vi ju inte avslutat relationen, vi har bara valt en annan form än att bo ihop.

      Men du har rätt i att det kanske är dags att skapa en annan blogg, där jag kan börja om från början.

      //Herr S

  8. dragonfly1977 skriver:

    Inte lätt med Kärlek o allt vad det innebär.. Ibland önskar jag att jag vore utan känslor.. Grubblar mig sjuk just nu o det resulterar bara magbesvär.. Vet själv varken ut eller in just nu.. Hoppas det ordnar sig för er på tid o längd.. själv har jag gett upp all vad det där heter.. 😦 sköt om dig! Kram (gamla puma77 på AB)

  9. misskermit skriver:

    Oj, vad man missar efter att inte vara en aktiv läsare längre. Hoppas att allt löser sig till det bästa för er allesammans.

    Kram

  10. kloktok skriver:

    Kikar in med lite fridens liljor och önskar en fortsatt trevlig sommar! 🙂

Kommentera

